Call Analytics

Alla som arbetar med marknadsföring och kommunikation vet hur svårt det kan vara att få fram konkreta belägg för huruvida investeringar och satsningar verkligen har gett önskat resultat. Det är just därför som Call Analytics har utvecklats. Call Analytics ger dig svaren som du inte trodde var möjliga att få.

Analysverktyg som mäter trafik för webbsidor ger dig information om antal unika besökare, hur ofta de besöker dig osv. Men vilka är egentligen dina besökare? Vilka är de som väljer att bli kunder och vilka väljer att inte bli det? Call Analytics går flera steg längre än andra verktyg. Call Analytics kan nämligen berätta vilka de är.

Call Analytics ger dig inte bara demografisk data och företagsinformation, utan även information om hur ni blivit kontaktade. Ni kan få vetskap om hur stor andel män i åldern 30-40 år som kontaktade er föregående månad, hur mycket de tjänar, var de bor och i vilken livsfas de befinner sig. Möjligheterna är så gott som obegränsade.

Call Analytics består av stora mängder data som analyseras och presenteras i enkla, översiktliga och användarvänliga e-postrapporter. De ger dig just den information som du behöver för att förbättra ditt arbete.

Call Analytics ger dig svar på vem som fångar upp din kommunikation och vem du inte når fram till.

Fyll i kontaktformuläret för mer information

Se filmen om Call Analytics:

Featured image

Effektiv kommunikation

Det är inte möjligt att kommunicera effektivt med alla samtidigt. Call Analytics ger dig svar på hur effektiv din kommunikation är, vem som fångar upp ditt budskap och vem du inte når fram till. Läs mer

Investeringskontroll

Kommunikation och marknadsföring hänger ihop med investeringar. Mediekanalerna lovar att ni ska nå ut till målgrupp ”x och y”, men kan du vara säker på att ni verkligen fångar den målgrupp som ni betalat för? Kan man lita på medierna? Call Analytics ger dig svaren som får mediekanalerna att darra. Läs mer

Kanalval

Rätt mediekanal för det budskap ni kommunicerar är lika viktigt som själva budskapet. Call Analytics analyserar historiska data, räknar ut vilka mediekanaler du bör välja för din nästa kampanj samt vilka kanaler du bör hålla dig ifrån. Läs mer

 

Försäljningsmöjligheter

Dessvärre är det inte så att alla som kontaktar er blir kunder. Vissa är kanske bara intresserade av att ställa en specifik fråga. Dessa potentiella kunder blir sällan registrerade i CRM-system eller aktivt uppföljda vid ett senare tillfälle. Call Analytics fångar upp dessa potentialer och serverar er dem på silverfat. Läs mer

Mystery calling

Bra och snabb service är den billigaste och mest effektiva formen av marknadsföring. Bristfällig eller dålig service däremot, är både dyrt och tidskrävande att reparera. Drar ni nytta av varje tillfälle för att knyta starkare band med kunden, kartlägga nya behov och/eller sälja in en ny produkt? Läs mer

Trendanalys och rapporter

En vanlig utmaning är att veta hur man ska ta tillvara den information som man faktiskt redan har. ”Intressant, men vad ska vi använda kunskapen till?”. Call Analytics är översiktligt och enkelt att använda. Man kan sammanlänka data, fånga upp viktiga trender och sätta upp värdefulla e-postrapporter. Läs mer